2016 – 1. negyedév
2016 – 1. negyedév
Juttatás összesítő generálás az időszakzáráskor és a jelentéseknél Időszakzáráskor a rendszer egy új excel állományt generál, amelynek neve Juttatásösszesítő. Ez az állomány helyettesíti a korábbi Pénztári_utalási_lista_EGÉSZSÉGÉNZTÁR és Pénztári_utalási_lista_NYUGDÍJPÉNZTÁR állományokat.
Az új Juttatásösszesítő állomány három munkalapot tartalmaz:
-
Igénylések analitika: Tartalmazza az időszakra vonatkozó összes dolgozói cafeteria igénylés legfontosabb adatait
-
Pénztári utalási összesítő: Pivot tábla formában jeleníti meg a pénztári utalásokhoz szükséges adatokat
-
Könyvelési összesítő: Pivot tábla formában jeleníti meg az igényléseket juttatásonként és részlegkódonként felösszegezve
-
Juttatási összesítő: Pivot tábla formában jeleníti meg az igényléseket juttatásonként felösszegezve
A Juttatásösszesítő nem csak az időszakzáráskor generálódik, de elérhető a Jelentések/Cafeteria igénylések jelentésből is. Ezentúl ugyanis miután tetszőleges szűrőfeltételek megadásával lekértük a jelentést, az „Excel export” gomb segítségével a korábbi egyszerű táblázatos forma mellett már Juttatásösszesítő formában is exportálhatunk.
Juttatások exportálása Nexon formátumban: Korábban is lehetséges volt a Jelentések/Cafeteria igénylések jelentésben lekért juttatásokat a „Bérrendszer export” nyomógomb segítségével Nexon formátumba exportálni, de korábban a rendszer egyetlen fájlba helyezett minden juttatási elemet, így az nem mindig volt beolvasható Nexonba. Mostantól a rendszerből külön (és ennek következtében különböző formátumban) lehet exportálni az ÖEP, ÖNYP és egyéb juttatásokat.
Automatikus email értesítések ÖEP/ÖNYP tagsági okirat- és SZÉP adatkezelési nyilatkozat hiány esetén: Három új értesítő email-t hoztunk létre a rendszerben:
-
Hiányzó ÖNYP tagsági okirat
-
Hiányzó ÖEP tagsági okirat
-
Hiányzó SZÉP adatkezelési nyilatkozat
Az értesítőlevelek arra szolgálnak, hogy amennyiben a rendszerben nem érkeztették a megfelelő dokumentumot, akkor a dokumentumhiányról a zárás előtt a rendszer automatikusan figyelmeztesse az érintett dolgozókat.
Pénztári igénylések törlése okirat hiány esetén: Az időszakzárás során mostantól lehetőség nyílik arra, hogy a HR adminisztrátor a dolgozók hiányzó pénztári okirata esetén az adott hónapra vonatkozó pénztári igényléseket csoportosan törölje a keretfelosztási nyilatkozatokról.
Bezár
2015 – 4. negyedév
2015 – 4. negyedév
Pénztári tagdíjfeladási listák kiküldése: A Cafeteria adminisztráció/Időszakzárás oldalon elérhető megrendelőfájl generálás (Villám ikon) során keletkező ÖEP és ÖNYP tagdíjfeladási listák formátumát frissítettük annak érdekében, hogy azok utólagos kiegészítés/szerkesztés nélkül azonnal továbbküldhetők legyenek a pénztárak részére. A változások elemei:
-
A tagdíjfeladási listákban kitöltésre kerülnek a Kapcsolattartó/ügyintéző adatok. A kapcsolattartó személyét a Rendszerkonfiguráció/Vállalatok oldalon kell beállítani. Ha a kapcsolattartó egy másik vállalat munkavállalója, akkor a másik vállalatot kell kiválasztani az Üzemeltető vállalat mezőben. A kapcsolattartó email cím és telefonszám adatait a kapcsolattartó Dolgozói kartonján kell rögzíteni.
-
A generált tagdíjfeladási listák egyenként vagy mindet kijelölve együttesen is kiküldhetők a pénztárak felé a Kijelöltek kiküldése nyomógomb segítségével. Az ilyenkor felhasznált email sablon szövegezését a Rendszerkonfiguráció/Email-ek oldalon a Levéltípus fülre kattintva majd a Pénztári tagdíjfeladás sablon kiválasztva lehetséges megtekinteni illetve szükség szerint átszerkeszteni.
Új lehetőség az évnyitás során:
Az Új év nyomógombra kattintás után korábban is lehetett választani, hogy az alábbi adatok közül melyek kerüljenek megőrzésre a megelőző évből:
-
Profilnevek és dolgozók profil tagsága (de a profilbeállítások nem!)
-
Egyéni dokumentum sablonok
-
Egyéni juttatás súgók
Mostantól lehetőség nyílik arra, hogy a Profilbeállításokat is megőrizze a rendszer, így különösen több profil esetén jelentős időt lehet megtakarítani az év eleji konfiguráció során. Kérjük, hogy az évnyitást követően ellenőrizze a profilbeállítások helyességét!
Elérhetővé tettük a rendszerben az Erzsébet utalvány forgalmazó új, kártyás termékeit:
-
Erzsébet étkezési kártya
-
Sportrendezvény belépő kártya
-
Kultúra kártya
-
Iskolakezdési kártya
-
Ajándék kártya
Az utóbbi 4 juttatás esetében a szolgáltató (EUF, Edenred, Sodexo) kiválasztható a Címletezés fülön.
Végelszámolással kapcsolatos módosítások:
-
Végelszámolólap nyomatatás csak a tényleges végelszámolást követően: Korábban a Végelszámolólap nyomtatvány véglegesített státuszú nyilatkozati ívek esetén mindig aktív, azaz nyomtatható volt. Ha nem történt tényleges végelszámolás a rendszerben, akkor a nyomtatványon a dolgozó által visszafizetendő illetve a dolgozó részére kifizetendő összeg mezőkbe egyaránt nulla forint került, ami félreértésre/hibázásra adhatott okot ha a fel nem használt keret összege nem egyezett meg nullával. Ezért mostantól csak akkor lehet végelszámolólapot nyomtatni, ha a Végelszámolás ténylegesen megtörtént a rendszerben, azaz, ha a Keretfelosztási ív összegző sorai alatt elhelyezett Végelszámolás panelt megnyitottuk, a végelszámolt összeget megadtuk, majd a Rendben gombra kattintottunk.
-
A végelszámolólap tartalmának bővítése: A végelszámolólap tartalmát illetően a következő változtatásokat végeztük:
-
Feltüntetjük az utolsó munkában töltött napot is (amennyiben a mező ki van töltve)
-
Az elszámolást részletező táblázatban egy új oszlopban feltüntetjük a dolgozó által az utolsó hónapban kapott juttatásokat.
-
Az elszámolást részletező táblázatban a juttatásokat megbontjuk az adóteher mértéke szerint is, illetve feltüntetjük azt is hogy az adott tétel melyik adóteher kategóriába tartozik.
Profilbeállítások másolása:A Nyilatkozati ív paraméterek fülön szereplő valamennyi beállítást mostantól könnyedén át lehet másolni egy vagy több másik profilba. Ez a lehetőség nagyon hasznos olyan rendszerek konfigurálásakor, amelyeknél több hasonló cafeteria csoport létezik, vagy amelyek például csak a keretösszegekben térnek el.
Bérszámfejtés adatfeladás Kulcs-Soft formátumban:: Mostantól a Kulcs-Soft formátumban is lehetséges bérszámfejtési állományt generálni a Bérrendszerexport nyomógomb segítségével.
Bezár
2014 – 4. negyedév
2014 – 4. negyedév
2. A 200 ezres és 450 ezres keretösszegek kezelése: A 2015. évi SZJA tv. változásokkal összhangban az alábbi fejlesztéseket végeztük el:
-
? A keretfelosztási nyilatkozatok kitöltése: A kitöltés során a rendszer folyamatosan számolja a dolgozó által igényelt béren kívüli juttatások valamint a SZÉP kártyán kívüli béren kívüli juttatások összesített mértékét, azaz az ún. keretösszegeket. Ez úgy történik, hogy amikor egy béren kívüli juttatáshoz tartozó igénylési cellába beírunk egy értéket, akkor a rendszer a táblázat összes cellájában balról jobbra, fentről lefelé haladva újrakalkulálja az egyes igénylések adóvonzatát a következőképpen:
A vizsgált cella értéket (illetve annak a béren kívüli juttatásnak minősülő részét) illetve a táblázatban szereplő összes megelőző (azaz a cella hónapjában illetve azt megelőző hónapokban a táblázatban balról jobbra, fentről lefelé haladva sorba véve a cellákat, amíg el nem jutunk a kérdéses celláig) béren kívüli juttatási igényt összesíti és összehasonlítja azt a keretösszegekkel. Ha az összesítés eredményekor valamelyik keretösszeget túllépjük, akkor az adott cella értékének keretösszegen felüli részét a rendszer magasabb közteherrel (azaz szorzóval) látja el.
-
A keretösszegek arányosítása: : A fenti keretösszegeket a rendszer arányosítja a tárgyév munkaviszonyban töltött napjaival abban az esetben, ha a Dolgozói kartonon a Munkaviszony kezdete és/vagy Munkaviszony vége mezők ki vannak töltve és abban tárgyévi dátumok szerepelnek. Ha a munkaviszonnyal kapcsolatos dátumokat módosítjuk az év során, akkor a rendszer automatikusan újraszámolja a dolgozó Keretfelosztási nyilatkozatát illetve kerettúllépés esetén újranyitja azt.
-
Igénylések színezése a keretfelosztási íven: Mint ismeretes a rendszer kék keretszínnel jelöli a tisztán béren kívüli igényléseket. Amint a fenti számítások eredményeként egy igénylés részben vagy egészben normál adózási sávba kerül (azaz egyes meghatározott juttatásnak minősül), akkor a rendszer a cella keretszínét lilára váltja.
-
Igénylések súgóbuborékja: Mint ismeretes a keretfelosztási nyilatkozaton az igénylési cellákhoz tartozik egy-egy súgóbuborék, amelyben az adott igénylés kalkulációjának részleteit lehet megtekinteni. A kalkuláció könnyebb értelmezése érdekében mostantól a rendszer a béren kívüli juttatások súgóbuborékjában a normál sávba került értéket alábontja a fenti három kategóriára.
-
A keretösszeg figyelés kikapcsolása: Egyes vállalatok cafeteria rendszerében szükséges lehet arra, hogy a program ne vegye figyelembe az új keretösszegeket és ne számítsa fel a magasabb adóterheket. A figyelés kikapcsolását a Rendszerkonfiguráció/Rendszerparaméterek menüpontban a c1 cafeteria/Béren kívüli keretösszegek paramétercsoportban lehet kikapcsolni (a 2015.01.01 érvényességű változatot kell beállítani) az alábbi paramétereknél:
* Keretösszeg ellenőrzés
* Rekreációs keretellenőrzés
Bezár
2014 – 2. negyedév
2014 – 2. negyedév
A munkáltatói lakáscélú támogatásokhoz kapcsolódó fejlesztések: A 2013. decemberi SZJA tv. változás illetve az idén áprilisban megjelent vonatkozó NGM rendelet alapján a lakáscélú támogatások adminisztrációját segítő funkciók illetve változások:
-
Lakáscélú támogatás kiegészítő adatai: A rendszerben korábban is létező Lakáscélú támogatás juttatáshoz eddig nem lehetett megadni kiegészítő adatokat (a kiegészítő adatokat a dolgozó adja meg a nyilatkozás során a keretfelosztási íven a juttatás nevét követő ikonra kattintva).
Alapértelmezés szerint ezen adatok mindegyikének megadása kötelező, de a HR adminisztrátor a vállalatára vonatkozóan akár egyenként kikapcsolhatja a mezőellenőrzéseket a „Rendszerkonfiguráció / Rendszerparaméterek / Lakáscélú támogatás kötelező adatok” paramétercsoport segítségével.
-
Lakáscélú támogatás igénylés összegének ellenőrzése: A keretfelosztási ív kitöltésekor a rendszer a kiegészítő adatok felhasználásával ellenőrzi a korábban kapott és jelenlegi igények összegének mértékét (ötmillió FT-os határ), illetve az összes támogatás és a vételár arányát (legfeljebb 30%).
-
Adatlap és nyilatkozat nyomtatvány Lakáscélú támogatásokhoz: Miután a dolgozó kitöltötte és véglegesítette a keretfelosztási nyilatkozatát, ha abban szerepel lakáscélú támogatás, akkor a rendszer a nyomtatandók között felkínálja a lakáscélú támogatásokhoz rendszeresített nyomtatványt is. E dokumentum sablonját a HR adminisztrátor szükség szerint módosíthatja a „Rendszerkonfiguráció / Rendszerparaméterek/Nyilatkozat sablonok” menüpontban.
-
Lakáscélú támogatás jelentés: A „Cafeteria igénylések” jelentés mintájára létrehoztunk a „Lakáscélú támogatás” jelentést, amely segítségével csak ezeket a juttatásokat lehet lekérdezni, úgy, hogy az tartalmazza a juttatáshoz tartozó összes kiegészítő adatot is.
-
Lakáscélú támogatások utalási állománya: Az időszakzárási folyamatba beépítettük a lakáscélú támogatásokhoz kapcsolódó utalási állomány generálását is. Ez segítséget nyújt az ilyen juttatások elutalásához.
Jelentések bővítése telephely és részleg adatokkal:A következő jelentések tartalmát bővítettük telephely és részleg adatokkal: Cafeteria jogosultságok, Keretfelosztási ívek státusza, Nyilatkozat érkeztetés.
Bezár
2014 – 1. negyedév
2014 – 1. negyedév
Nem engedélyezett juttatások elrejtése: A Cafeteria adminisztráció/Cafeteria konfiguráció/Nyilatkozati ív paraméterek fül felső eszközsorában létrehoztuk a "Csak engedélyezettek" jelölőnégyzetet, amely bekapcsolásával csak az engedélyezett juttatások kerülnek megjelenítésre. Ez jobb áttekinthetőséget biztosít a hétköznapi használat során.
Felhasználó kiléptetés inaktivitás esetén: Kb. 15 perc felhasználói inaktivitást követően a rendszer biztonsági okból kilépteti a felhasználót a rendszerből.
Ikoncserék a félreérthetőség elkerüléséhez: A Cafeteria adminisztráció/Dolgozók oldalon (illetve a Saját cafeteria/Saját adatok) eddig ugyanaz a „Zöld pipa” ikon jelölte a jogosultságokat a Havi jogosultságok panelen valamint a véglegesített nyilatkozatokat a Dolgozók panelen. A két dolog egyértelmű megkülönböztetése érdekében az előbbit lecseréltük „Pénz” ikonra. Ezzel összhangban a „Pénz” ikont használjuk az időszakzárásnál is a nyitott íveket felsoroló táblázatban megjelenő jogosultsággal rendelkező dolgozók jelölésére.
Bezár
2013 – 4. negyedév
2013 – 4. negyedév
SZÉP juttatásokhoz tartozó kiegészítő adatok bővítése: A SZÉP alszámlák kiegészítő adatait bővítettük az "Adóévben más kifizetőtől kapott SZÉP juttatás értéke (Ft)" sorral, melyet a nyilatkozó munkavállalóknak kötelező kitölteniük. Amennyiben a dolgozó más kifizetőhelytől tárgyévben nem kapott juttatást, akkor kiegészítő adatként 0-át kell beírni.
A rendszer a keretfelosztási ívek ellenőrzésekor figyelembe veszi a más munkáltatótól kapott, kiegészítő adatként megadott összeget is, így elkerülhető például, hogy a dolgozó túllépje az adott alszámlához tartozó kedvezményes adóhatárt.
A rendszer a beírt összeget automatikusan felvezeti az érintett SZÉP alszámlához tartozó nyilatkozatra.
Cafeteria konfiguráció bővítése a "Nyilatkozható" funkcióval: A Cafeteria konfiguráció / Nyilatkozati ív paraméterek felületen szabályozhatjuk, hogy az egyes juttatások igénylése mely hónapokban lehetséges a dolgozó által. Ettől függetlenül azonban a HR aszisztens és HR adminisztrátor tetszőlegesen értéket adhat meg a nem nyilatkozható hónapokra is.
Ez az új tulajdonság lehetővé teszi azon cafeterián kívüli juttatások megjelenítését is a nyilatkozatokon, amelyeket a dolgozó rögzített módon kap, azaz, amelyekről nem kell nyilatkoznia. Ha ezt a juttatást nem a cafeteria keret terhére biztosítjuk, akkor a megfelelő szorzókba nullát kell írni.
Bölcsődei támogatás, Kultúra utalvány, és Sport utalvány: Új választható elem az adómentesen, számla ellenében adható Bölcsődei támogatás.
2014-től a Kultúra és Sport utalvány két külön utalványként nyújtható, így a rendszerben is külön-külön juttatásként szerepel.
Bezár
2013 – 3. negyedév
2013 – 3. negyedév
Maximális felhasználatlan keret: Mostantól beállíthatja azt a maximális összeget, amelyet a dolgozóknak lehetőségük van „el nem költeni”. A rendszer a korábbi logikájához illeszkedő módon, a túl magas fel nem használt keret értéket piros színnel jelöli, így a nyilatkozat nem véglegesíthető.
Kitöltési hibák intelligens jelölése: A c1 cafeteria jelenleg az egyetlen cafeteria szoftver, amely a nyilatkozati íven az egyes igényelt összegek megadásakor azonnal visszajelzi a nyilatkozat érvényességét és az esetleges hibákat piros színnel kiemeli. Most tovább finomítottuk a hibák visszajelzését, és a igénylési összegekhez tartozó - korábban csak adótartalmakat részletező- súgóbuborékokban megjelenítjük az adott összegre vonatkozó összes hibaüzenetet is.
Utalványsorszámok a kiosztási íveken: Mostantól lehetőség nyílik az igényelt juttatásokhoz rögzíteni az utalványsorszámokat, amelyek ezt követően opcionálisan megjeleníthetők a rendszer által generált kiosztási íveken is. Ezzel a lehetőséggel a cafeteria nyilvántartás még inkább nyomon követhetővé válik.
Bezár
2013 – 2. negyedév
2013 – 2. negyedév
Sorvezetők alkalmazása a szétosztási jegyzéken: A rendszer által generált Word formátumú szétosztási jegyzéken sorvezető segíti az utalványok hatékonyabb kiosztását.
Internet Explorer 10 böngésző támogatása: A legújabb IE böngésző használata során a c1 cafeteriában a popup ablakok, dropdown menük, naptárak, és tooltipek árnyékolása nem volt megfelelő, illetve néhány adminisztrációs felület nem tökéletesen működött. Mostantól már az IE10 böngészőben is tökéletesen fut a c1 cafeteria.
Sodexo Online megrendelő állomány generálása: A korábbi email továbbítású Sodexo megrendelő-állomány mellett a rendszer ezentúl olyan formátumban is elkészíti a Sodexo megrendelőket, amely a Sodexo Online oldalon közvetlenül feltölthető. Mivel itt minden egyes különböző utalványtípus rendelését külön kell feltölteni, ezért a rendszer a megrendelőket ennek megfelelően utalványonként készíti el.
Bezár
2012 – 4. negyedév
2012 – 4. negyedév
Új email szolgáltató: A c1 cafeteria rendszer mostantól a dolgozóknak szóló értesítőleveleket egy új levélküldő szolgáltatón keresztül küldi ki, melynek eredményeképpen az email-ek sokkal gyorsabban, és megbízhatóbb módon kerülnek a címzettekhez. Az új szolgáltató számára nem okoz gondot a napi több tízezer email üzenet kiküldése sem.
Bezár
2012 – 3. negyedév
2012 – 3. negyedév
Nyilatkozat érkeztetés kihagyásának lehetősége a HR adminisztrátor számára: A korábbi működés szerint, ha a keretfelosztási ívet HR adminisztrátor zárta le, ugyanúgy új keretfelosztási nyilatkozat keletkezett, mintha a végfelhasználó véglegesített volna. Mostantól a HR adminisztrátornak nyilatkozatvéglegesítéskor lehetősége van választani, hogy szeretne-e, vagy nem új érkeztetési sort generálni. Így az általa végzett nyilatkozatmódosítás nem feltétlenül fog dokumentumhiányt előidézni.
SZÉP kártyaigénylő érkeztetési szabályok módosulása:
-
Mostantól csak akkor keletkezik SZÉP kártyaigénylő érkeztetés, ha a dolgozó a nyilatkozati ív kiegészítő adatai között bejelöli, hogy új kártyát igényel.
-
Ha kinyitunk egy zárt ívet, amelynél az új kártyaigénylés be volt jelölve (azaz korábban létrejött a kártyaigénylő lap érkeztetési sora), és töröljük a kártyaigénylés pipáját, akkor az ív ismételt zárása után az érkeztetési sor elavulttá válik.
Önkéntes nyugdíj- és egészségpénztári igénylésnél új belépők kezelése:
-
A pénztári juttatások kiegészítő adatai közé bekerült egy – alapértelmezetten kikapcsolt – jelölőnégyzet, amellyel megadható, hogy a kiválasztott pénztárnál a dolgozó új belépő-e.
-
A nyilatkozati ív véglegesítése után a Pénztári belépési nyilatkozat nyomtatás csak abban az esetben lesz aktív, ha ez a jelölőnégyzet be van pipálva.
SZÉP kártyán szereplő név megadása: A SZÉP kártya kiegészítő adatai közé bekerült egy új mező, a „Kártyán szereplő név”, amely az „Új belépő vagyok...” jelölőnégyzet bejelölése esetén válik szerkeszthetővé. Újonnan felvett dolgozó esetén a dolgozó nevének első húsz karaktere kerül a mezőbe, a bejelentkezés nyelvétől függően vezetéknév – keresztnév, vagy keresztnév – vezetéknév sorrendben. A mező értéke módosítható.
Bezár
2012 – 2. negyedév
2012 – 2. negyedév
Nevesített Erzsébet utalvány megrendelő Excel generálás: A rendszer az időszakzárás során generál egy nevesített Excel megrendelő állományt is, amelyet az Erzsébet Utalványszolgáltató elfogad megrendelésként. Ez tartalmazza az egyes dolgozók által igényelt összeget, valamint az elosztási egység nevét és kódját, amelyhez a dolgozó tartozik. A megrendelő kitöltéséhez szükséges elosztási egységek kódjait az Erzsébet utalvány portál generálja a szállítási címek felvételekor.
Erzsébet utalvány PDF megrendelési összesítő a nevesített rendeléshez: Az időszakzáráskor generált nevesített Excel állományok mellett keletkezik egy részben kitöltött PDF megrendelési összesítő is.
SZÉP kártya igénylő lapok nyomtatása: A nyilatkozati ív nyomtatványai közé bekerült a dolgozó által választott SZÉP szolgáltató kártyaigénylő lapja. Ezen (a nyugdíj- és egészségpénztári belépési nyilatkozatokhoz hasonlóan) automatikusan kitöltésre kerülnek dolgozó rendszerben megadott adatai, valamint a vállalati adatok. A nyomtatvány abban az esetben válik aktívvá, ha a dolgozó a nyilatkozati ív kiegészítő adatai közt bejelöli az új kártya igénylését.
„SZÉP kártya igénylés” jelentés létrehozásával kapcsolatos fejlesztések:
-
A 3 SZÉP kártya juttatás mindegyikéhez létrehoztunk egy kiegészítő adatot, amelyet a dolgozónak a szokásos módon a juttatás sorában a megnevezést követő piros ikonra kattintás után feljövő ablakban kell megadnia: „Kártyát igénylek” jelölőnégyzet. A jelölőnégyzet értéke alapértelmezésben üres (, azaz ha nem pipál a dolgozó, akkor nem kér kártyát)
-
Létrehoztuk a „SZÉP kártya igénylés” jelentést, amit egy vagy több tetszőleges hónapra lehet lekérni. Ez a jelentés azon dolgozók kártyaigényléshez szükséges adatait jeleníti meg, akiknek van valamilyen SZÉP kártya igénylésük az évben, a nyilatkozati ívükön bejelölték a „Kártyát igénylek” jelölőnégyzetet és az első igénylés hónapja megegyezik a megadott hónappal/hónapokkal.
Új lehetőségek a „Listák” funkcióban:
-
„Összes elem aktiválása/inaktiválása” művelet
-
„Inaktív elemek mutatása” szűrő
-
Elemek számának megjelenítése a táblázat alján
-
„Excel export” művelet
Bezár
2010 – 2. negyedév
2010 – 2. negyedév
Dokumentumérkeztetés vonalkódos azonosítással
A különböző nyilatkozatok elektronikus érkeztetése több száz vagy több ezer munkavállaló esetén rendkívül időigényes feladat. Az évesnél gyakoribb nyilatkoztatás pedig még ezt a munkát is megtöbbszörözi. Nem kell azonban lemondani a pontos nyilvántartásról, mert az új vonalkódos azonosítású nyilatkozatokat a HR munkatárs villámgyorsan képes érkeztetni.
Átvételi ívek készítése, kezelése, kapcsolat bérfeladással
A rendszer néhány gombnyomás után képes elkészíteni a vállalat számára leginkább megfelelő, testreszabott átvételi íveket, amelyek alapot szolgáltatnak az utalványok kiosztásához. Majd lehetőség nyílik az elektronikus nyilatkozatérkeztetésre és ellenőrzésre. Legfőbb tulajdonságok: Az átvételi íveket lekérhetjük juttatásonként és telephelyenként/szervezeti egységenként is. Az átadás/átvételeket szükség szerint elektronikus formában is rögzíthetjük a rendszerben, így bármikor naprakész listánk lesz, amelyet a bérfeladásnál is hasznosíthatunk Ugyanitt a számlaleadások (pl. internetszámla) is rögzíthetők. A bérfeladás jelentésben lehetőség van az átadás/átvételi állapotokra szűrni, így például a ténylegesen leadott internet számlák bérfeladása is könnyen megoldható.
A rendszer adatainak csak megtekintési szintű jogosultsága
Előfordulhat, hogy néhány felhasználónak szeretnénk teljes körű rálátást biztosítani a vállalat cafeteria adataihoz módosítás lehetősége nélkül (pl. a HR manager vagy külföldi tulajdonos számára). Mostantól ez a jogosultság két szinten is lehetséges: HR adminisztrátor csak megtekintési jogosultsággal: Csak a saját és társvállalatokat látja Szolgáltató központ csak megtekintési jogosultsággal: A szolgáltató központhoz tartozó összes vállalatot látja
Ívek villámkitöltése
A c1 cafeteriában a nyilatkozati ívek kitöltése alapvetően az ív celláinak (havi igénylések) egyedi módon való kitöltésével történik. A cellák kitöltése során a rendszer azonnal ellenőrzi az adatokat és visszajelzi az esetleges hibát. Az ívek nagytömegű kitöltésekor (pl. központilag végzett nyilatkoztatás) azonban az egyes cellák egyedi írása nem mindig kellően hatékony. Ezért hoztuk létre az egy juttatáshoz kapcsolódó villámkitöltést, amely során egy adott cellába beírt értéket másolhatjuk az év végéig vagy az év elejéig egyetlen billentyűkombináció segítségével. Természetesen a teljes nyilatkozati ív újraellenőrzése ilyenkor is azonnal végrehajtódik.
Szabályzat feltöltése pdf formátumban
A c1 cafeteria korábban csak egy belső cafeteria szabályzatot tartalmazott, amelyet a rendszer szövegszerkesztőjével lehet módosítani. Mostantól a belső szabályzat mellett akár külső szabályzat is feltölthető a rendszerbe (pl. PDF formátum, vagy bármi, amit a böngészők meg tudnak jeleníteni), így könnyebben integrálhatók azon vállalatok szabályzatai a rendszerbe, amelyek már meglévő, kész szabályzattal rendelkeznek.
Pénztári belépési nyilatkozatok
A c1 cafeteria már 7 ÖNYP és 5 ÖEP nyilatkozat formátumot ismer (a legnépszerűbb pénztárak), amelyeket így képes automatikusan kitölteni illetve kinyomtatni.
Nyilatkozatnyomtatás tetszőleges periódusra
Sgítségével nem csak az aktuális nyilatkozati időszakot tudják kinyomtatni munkavállalók, hanem amelyikre éppen szükségük van. Pl. negyedéves nyilatkoztatás esetén a négy negyedév illetve a teljes évi áttekintő közül lehet választani.
Az elektronikus nyilatkozatelfogadás eltárolása
Amikor a munkavállaló önállóan tölti ki a nyilatkozati ívét a rendszerben majd véglegesíti azt, akkor a program megjelenít egy ún. elektronikus nyilatkozatot (tartalma a rendszerparaméterek között módosítható vállalatonként), amelynek a munkavállaló részéről történő elfogadását a program eltárolja és megjeleníti az „Cafeteria nyilatkozatok státusza” jelentésben. Így azon vállalatoknál, amelyek nem ragaszkodnak a papíralapú nyilatkozatokhoz lehetőség nyílik az elektronikus nyilatkozatelfogadás ellenőrzésére.
Bezár
2010 – 1. negyedév
2010 – 1. negyedév
Automatikus és kézi címletezés
Ezentúl nem kell feltétlenül az utalványszállítók (többnyire merev) címletezésével beérnie, lehetősége nyílik arra, hogy igényeinek megfelelő címletekben kapja meg az utalványait. A funkció segítségével a HRA (HR adminisztrátor) különböző címletezési algoritmusokat állíthat be a különböző utalványokhoz. Mind az automatikus mind a kézi címletezés választásakor a rendelkezésre álló címletekhez preferenciasúlyokat lehet beállítani.
Automatikus címletezés esetén a rendszer minden igényelt összeget automatikusan címletez a preferenciának megfelelően Kézi címletezés esetén az automatikusan elkészített címletezéseket a HRA kézzel felülbírálhatja, majd elmentheti azt rendszer számára.
Önálló tagdíjfeladási listák pénztárak
Korábban a pénztári analitika egyetlen Excel fájlban készült el. Mostantól azonban már pénztáranként külön fájlban készülnek el (tagdíjfeladási listák), azaz azonnal továbbküldhetőek a pénztárak felé.
Email küldés a riportokból valamint a dolgozók menüpontból
A funkció segítségével könnyedén tudunk levelet küldeni egy jelentésben megjelenő vagy általunk leválogatott munkavállalók számára.
Nem éves nyilatkoztatási időszak esetén ívek újranyitása
A negyedévente vagy gyakrabban nyilatkozó vállalatok munkavállalói alapvetően önállóan tudják újranyitni, módosítani majd lezárni az íveiket (illetve annak még meg nem rendelt időszakait). Néhány munkavállaló gyakorlata szerint azonban szerencsésebb, ha az íveket az időszak (mondjuk negyedév) végén a rendszer automatikusan újranyitja és figyelmezteti az új időszak kitöltésére. Egy új paraméter beállításával a két lehetőség között lehet választani.
A törvényi szabályozástól adóterheitől független szorzók
Az egyes béren kívüli juttatások adóvonzatát a SZJA törvény szabályozza. Egyes vállalatok azonban ezen adóterhektől eltérő mértékű ún. szorzókat alkalmaznak az igényelt mennyiségek keretlevonásának kiszámításához. Új lehetőség a rendszerben, hogy a juttatásokhoz mindhárom sávban az adótehertől függetlenül egyedi szorzókat tudunk definiálni.
Juttatáskód megadása bérszámfejtéshez
A HRA ezentúl megadhat egy kódot a Nyilatkozati ív paramétereinél, amely megjelenik majd a Cafateria jelentések lekérdezésben és így megkönnyíti a bérprogramba történő feladást.
Welcome panel bejelentkezéskor
Segítségével az ügyfélvállalatok, saját üdvözlő panelt tudnak készíteni a munkavállalóik számára. A panel a rendszer elindításakor jelenik meg, illetve az egyes felhasználók akár ki is kapcsolhatják az automatikus megjelenítést.
Negyedéves rendeléseknél is havi bontásban a pénztári fájlok
Mostantól nem havi megrendelési időszak esetében is havi bontásban (azaz havonta külön fájlokban) készülnek el a pénztári utalási és tagdíjfeladási fájlok. Ez lehetőséget ad arra, hogy pl. negyedéves utalványrendelés mellett a pénztári utalásokat mégis havonta végezzék el: az időszak tényleges zárása nélkül havonta lehet funkciót indítani.
Bezár